lördag 18 februari 2012

Stor klocklördag idag....

...eftersom det var klockmässa på Royal Viking hotel och dagen till ära satte jag på ett 'bordeaux' färgat band tillverkat av Andres Wengman (AW Straps) på min panna....



Hann förbi Ericson Urhandel och kollade in lite feta Sjöö Sandström Chronografer




Sedan bar det av till Kaplans där jag till förtjusning så att dom hade en Bell & Ross Heritage inne och den är riktigt fet med sina fyrkantiga 46mm, me want...





Sedan bar det av till klockmässan som (som vanligt) inte var något att hänga i julgranen men uppslutningen efteråt av TTT'are var destå bättre runt 20 pers var vi nog på Plaza Hotel...






 Och väl där så provade jag lite dinkor av olika TTT'are

Dagens stora behållning var 'Snogge's' Lange '1' (a Lange & Söhne) som är ifrån 1943 med 'Luftwaffe' papper och 55mm stor så det är en riktigt best och tickade på så att det hördes i hela lokalen



En liten storleksjämförelse mellan 'Niklas Arvid's 30 talare (33mm) och min 112'a (stor 44mm) och 'Snogge's' Lange 1 (55mm)


Som ni vet har jag varit sugen på en Panerai Radiomir och 'Jonas' hade sin med sig och den sitter verkligen som en käftsmäll...



Sedan har vi 'John R's Montressor Caribbean....


'Don Segundo's sjukt snygga oranga Certina



'Jaganata's' nyinköpta Bell & Ross Quartz


'Plattfot's Glycina Airman 20...


'Spencer's röda sub (AKA Kurt Branderburg) sitter fint på armen....


'Hans's Luxor i NOS skick...


Jaa, det var allt för denna lördag och måste tacka alla TTT'are för en grym uppslutning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar