fredag 7 oktober 2011

Dubbelt upp...

...som en annan 'känd' blog profil brukar säga, i detta fallet stämmer det för dom här 2 klockorna är tvillingar, bröder, släktingar...hur som helst så efter att jag köpte min PAM112 så har min kollega och vän Andreas D M varit på mig att 'fixa' en till honom oxå, men som alla Paneristis vet så växer det inte direkt 112or på träd då det endast tillverkas 2500st om året och det finns 500 återförsäljare - 'you do the math'

Hur som helst  så fick vi 'känning' på en 112'a som ägdes av Hans B som är som mig en enorm klockgalning 'tyvärr' så drog Hans sig ur eftersom en annan affär gick i stöpet...

Så jakten gick vidare utan resultat, sedan hörde Hans B av sig och sa att han hade en i princip ny PAM176 som han kunde tänka sig sälja, PAM176 är exakt likadan klocka som PAM112 med den 'enda' skillnaden att den är HELT i titan och därför avsevärt lättare och 'gråare' i färgen, 176'an tillverkas endast i 700ex/år så den är INTE lätt att hitta och en 'rare bird' som man säger i branchen, 176an kommer som standard på ett OEM kroko band (Brun/rött) som är sjukt snyggt mot titanen...



Jag vidhåller att Panerai's 'Base' modeller ÄR dom snyggaste Panerai modellerna och jag håller 112an och 176an som dom absolut snyggaste oavsett pris!


Här är lite bilder på PAM112 och PAM176, så lika men ändå så olika....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar