lördag 1 oktober 2011

Har precis fått mitt första 'Custom' made strap....

...till min Panerai, har varit sugen en längre tid på att specialbeställa ett så kallat 'Ammo' strap till min Panerai, det är band gjorda av gamla militärpersedlar som väskor bälten mm...

Men dom flesta siter har endast franska eller schweiziska och jag villle ha ett Svenskt så jag började leta, på TTT fick jag höra om AW Straps som är en herre som heter Anders som specialtillverkar handgjorda band, efter snabb kontakt visade det sig att han hade ett gammal militärbälte som jag gillade och vips så var beställningen gjord på ett st 24/24 75/120 Custom 'Swedish Ammo Strap'

Anders specialbeställde även ett 'Polished Pre-V' spänne till mig då han endast hade borstade hemma, top notch service! och till råga på allt så åkte han och lämnade det personligen på min brevlåda och skickade även med lite 'bivax' till bandet, ALLT detta för 450kr, det är inte dåligt och jag kan garantera att det här inte är det sista bandet jag köpt av AW Straps!

Detta var grundmaterialet, ett gammalt svenskt militärbälte, tyvärr vet jag ej något om emblemet men någon kanske kan tipsa mig?


Så här fint blev det efter Anders hade gjort lite handpåläggning 


Så nu lite bilder jag tog idag på bandet...





1 kommentar: