tisdag 25 september 2012

Gerber - Bear Grylls...

...idag så kom det ett litet paket på posten, vad och vem kan det vara som gömmer sig där????


Jo, det är Bear Grylls, men vem är det? Han är även känd som Survivor Man på Discovery Channel, han utsätter sig för allehanda strapatser och klarar det mesta som handlar om överlevnad i vildmarken...


Och för oss klocknördar så är Bear Grylls en favorit för under serien så bär han alltid en Breitling Emergency (olika urtavlor, Svart, Orange och Gul) och just Breitling Emergency är en favorit för den har en inbyggd sändare som man kan aktivera vid nödsituationer via en antenn som man drar ut, tyvärr är denna ej längre tillgänglig och frekvensen den sände på nedlagd men jag hoppas på en ny uppdaterad med den nya frekvensen...


Så nu vet ni vem Bear Grylls är men varför har jag köpt en box med honom på? Jo han har i samarbete med Amerikanska Gerber som har varit ett kvalitetsmärke (men på senare tid tydligen blivit lite mer 'kinakvalitet' på) släppt en serie knivar och annan vildmarksutrustning och jag blev lite intresserad av den allra minsta kniven och beställde denna för nästan inga pengar alls på Tradera...


Med kniven följer en överlevnadsguide skriven av bear Grylls och som ni ser så är kniven liten och behändig och med ett snyggt svart blad med 'Bears' signatur på...







Jag har efter att jag beställt denna fått veta att den tydligen kopieras hårt av en kinesisk tillverkare som gör kopior på flera Amerikanska märken som Gerber, Buck och Smith & Wesson, är detta en kopia?, jag vet inte men kvaliten känns helt okej,  iallafall för priset jag betalade...

Nästa inlägg blir om en lite annorlunda fickkniv av det mindre slaget....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar