söndag 22 april 2012

GTG hos Spence...

....för några veckor sedan dök detta ner i min mailbox...
____________________________________________________________
Hej Martin
Du är härmed bjuden på en middag, Lördagen den 21 April kl 18.00
Klädesel: De klockor du har
Med vänlig hälsning
Spencer66 samt Joberman
OSA asap
____________________________________________________________


Spencer66 och Joberman är två herrar som dagligen hänger på TTT, men eftersom jag inte skulle hinna då mitt plan (från Berlin) landade kl 18.00 så var jag tvungen att tacka nej till middagen men sa att jag skulle titta förbi senare på kvällen...


När jag kom dit så var det Spencer66, Joberman, Davvan, Preklin, MartinSWE och Denke där och en sjuhelvetes massa klockor (mina ynka bidrag var inte mycket att hänga i julgranen)... Och efter att Spence gett mig en Rom & Cola och sa det här är en bra början så var festen igång...







Davvan representerar Panerai (med fake piké självklart, he he)


Menyn bestod av:
-Grönärtssoppa med löjrom. 
-Ankfile med rödvinsreduktion och Karl Johans svampsrissoto
-Pannacotta med saffran och hallon. 
Själv så kom jag lagom till efterätten och fick en Saffrans pannacotta som var kanongod...





Sen hade Spence fixat en tävling, alla fick nominera 3 av sina klockor och sedan rösta på den snyggaste och den fulaste, Spence tog hem 'snyggaste' med sin Rolex Day-Date i gulguld och Davvan tog hem den 'fulaste' med sin LED Omega i Doublé (men alla vet ju att min Panerai borde vunnit snyggaste, eller?)

Tröstpriset till Davvan var en kondom och glidmedel :-) men han fick även förstapriset eftersom Spence inte vill ha förstapriset själv, så Davvan kammade hem ett par glajjor oxå...










Så vi hade en riktig 'nördkväll' med enbart klocksnack men riktigt riktigt roligt och tack allihopa för en kanonkväll....

Vi ses...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar