lördag 21 januari 2012

Lördagen började bra...

...idag tänkte vi unna oss en stor hotellfrukost och valet föll på Teaterbrasseriet som ligger i det nya Scandic hotellet på Vasagatan Scandic Grand Central. Riktigt bra frukost och fin inredning och rolig utsikt....

Teaterbrasseriet
Sedan så splittade vi på oss och tjejen gick och köpte garn och jag körde den vanliga klockrundan, Kaplans, Wholins, Bo Bergren, Nymans och slutligen Krons Ur....

Eftersom jag har insett att jag inte kan ha bara en klocka och därmed lagt mina planer på att byta alla mina klockor mot en AP Diver på is så gjorde jag det självklara, gick ut och letade efter en klocka till -vad annars kan man göra????

På Wholins provade jag en Corum, närmare exakt en Corum Deep Hull 1000m på hela 48mm och detta var ett riktigt monster, riktigt fet men lite för stor


Sedan blev det ett besök hos Bo Bergrens där jag testade en Bvlgari Diagono Chrono, Bvlgari är ju ett riktigt hatmärke hos många klocknördar som menar att dom är ett smyckesmärke och inte ett etablerad klocktilverkare men jag gillar verkligen Bvlgari och just denna modell har jag varit intresserad av länge fastän vissa kan tycka att det är en budget AP rubberclad (Men Genta har ju varit inblandade hos Bvlgari oxå) och Bvlgari har ett riktigt schysst 'länkat' gummiband som känns väldigt unikt....


MEN sedan hamnade jag hos Nymans och så stod man återigen framför Panerai montern och dom hade faktiskt den billigast Panerai modellen inne, det är en Radiomir 'Logo' dvs en PAM380 och jag måste verkligen säga att det är något speciellt med Panerai som väcker habegär hos mig och just en Radiomir skulle ju vara ett bra kompliment till min Luminor 112 eller?

PAM380 är instegsmodellen i Radiomir Serien (likvärdig med PAM000 'Zero' i Luminor Serien). Just dessa två klockor måste vara några av det mest prisvärda man kan köpa, man får en hel del historia, unik design, dom görs i väldigt små serier, ca 2500 totalt om året, och det finns 500 återförsäljare så räkna själv, det kryllar inte av dom direkt som med Omega, Brattar och Rolex och prismässigt ligger dom nästan som standard Bond Omegan med Co-Axialverket...


Så jag har nu klivit av AP tåget och kanske kan det bli en Radiomir någon gång snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar