söndag 20 november 2011

Igår var det en stor klocklördag...

...i 'El Stockholmo', Kaplans hade sin klockkvalité auktion och Skandinaviska klocksamlarföreningen hade sin mässa 'Urgammalt' på Strand hotel...

Själv så valde jag att vara med på båda eventen, hann med att lägga ett bud på en av dom två boettöppnarna ifrån Halda men blev tyvärr överbjuden så nästa gång så vet jag vad dom kommer hamna på och då SKA jag ha en...





På mässan så fanns det en hel del godbitar så som flera Omega Pie-Pan's och en Panerai Radiomir (PAM183) som jag är riktigt sugen på...

Träffade även HansB som sålde några riktigt fina dinkor och eftersom jag hade hjälp honom med en sak tidigare och han är en hyvens kille så fick jag en bok om Panerai's historia som tack för hjälpen...


Hade även ett lite tråkigare klockärende hos Nymans Ur, min PAM112 som jag i fredags upptäckte att fjädern hade gått av så det blev en inlämning av den till Nymans och på tisdag så kommer kostnadsförslaget....puuuh..

Efter allt detta så måste man ta igen sig lite och jag och Adam gick till Hötorgshallen och tog några öl och  blev även bjudna på ostron av Micke på Hav, mums




Och här kan ni se mig äta ostron och ja, jag vet att jag ser jäkligt konstig ut på bilderna


Adam sveper ett ostron



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar