söndag 4 september 2011

Dipsy'n en klocka som växer på en....

...ju längre tiden går, och den har fler smeknamn än någon annan dinka, Dipsy,  DSSD,  SDDS eller som den heter Rolex DeepSea-SeaDweller är en klocka som jag var sjukt intresserad av när jag hörde om den första gången men besvikelsen var total när jag såg den första gången efter releasen 2008:

-Sjukt ful text på tavlan
-Alldeles för tjock
-Alldeles för smalt band

Bild av JBK

Bild av JBK

Men nu ca 3 år efter så känns den helt rätt, texten syns faktiskt bara på bilderna och man lägger inte märke till den alls när man har den på sig, tjockleken känns inte alls så farlig men det ända som fortfarande stör mig är bredden på bandet som borde varit bredare med tanke på att klockan är 44mm...

Bild ifrån TRF

Bild ifrån TRF

Bild ifrån TRF

Slutsats, jag skulle mycket väl kunna tänka mig äga Dipsyn men då måste jag offra min SubC eftersom dom är såpasslika och det tror jag inte att jag kommer göra men det är ändå lite kul att man kan ändra uppfattning helt om något, som man förut ALDRIG skulle kunna tänka sig äga sitter man nu och funderar på att köpa :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar